6 Ocak 2013 Pazar

50 Cent - My Life ft. Eminem & Adam Levine / Şarkı sözlerindeki anlam

Merhaba Arkadaşlar.Geçen gün pek de tarzım olmayan bir şarkı dinledim televizyonda.Ama gerçekten çok hoşuma gitti ve hemen klipte tabi ki de şarkı sözlerinde bir tuhaflık olduğunu düşündüm.Öncelikle şarkı sözleri hakkında konuşmak istedim.Eminim ki siz de bana hak vereceksiniz.
50 Cent - My Life ft. Eminem & Adam Levine
Şarkı büyük bir patlama yarattı.Çok sevildi.Eminem ve 50 Cent’in geri dönüş şarkısı olarak tanımlandı.Bence de öyle.
Biliyorsunuz ki Eminem bir aralar muhteşem bir üne şahipti.Ama ne olduysa kızı olduktan sonar birden düşüşe geçti.Hakkında doğru olmayan milyonlarca şey çıktı.Bunun nedeni aile babası olması değil , İlluminatiden çıkmasıdır.
50 Cent içinde bir anlamda aynı nedeni gösterebiliriz düşüşü için.O da anladı ki bu illet İlluminati ona hiç uymuyor, o da çıkmak istedi.O yüzden uyuşturucu , silah kaçakçılığı gibi şeylerle suçlandı.Aslında hiçbiri de kanıtlanamadı.
Adam Levine ise bu İlluminati illetinin içine çekilmek isteyen başarılı bir sanatçı.Bu şarkıda da zaten onun kararsızlığını görüyoruz.Ama tuhaf ki 50 Cent ve Eminem ‘in yanında bu kararsızlığını dile getiriyor.
Şimdi şarkıya geçelim.İngilizcesini yazmayacağım.Uzun ve sıkıcı olmasın diye.


İşte şöyle başlıyor ;
Adam Levine (Nakarat) :
Benim hayatım,Benim hayatım
Kaçıp gitmek istememi sağlıyor,
Ama gidebileceğim hiç bir yer yok,hiçbir yer..
Çok fazla karışıklık var,Bu sanki bir illüzyon gibi
Sanki bir film gibi gidecek yerim yok.
Kaçıp saklanacağım hiçbir yer yok..
Farketmez ne kadar zor olsada deniyorum..


Hayatını yani şöhretini anlatıyor.Şöhreti onun kaçıp gitmesini sağlıyor.O kadar zor sıkıcı olmalı ki böyle birşey istiyor Adam.Ve İllüzyon kelimesini kullanmış bir kelimeye gönderme yapar gibi ‘’İlluminati’’ Bunuda karşıklığa benzetmiş.Zaten İlluminati bir kaos ortamının oluşmasını sağlar.Bu onların en büyük görevidir.Kaçıp saklanacak yerinin olmadığını söylüyor.Yani İlluminatiden kaçamayacağını biliyor.Ama yine de deneyeceğini söylüyor.Bu cümle açıkça bir meydan okumadır diyebiliriz.Aslında şarkıda bütün herşeyi 5-6 satıra sığdırmışlar.

Şimdi sıra 50 Cent’te
50 Cent (Verse 1) :
Yeahh Op..Pis bir adamdan pis zengin bir adama dönüştüm
Adamım duygular değişir yani asla bir fahişeye güvenemem
Zencileri TV ye çıkarmayı denedim,
Onlar alt üst ettiler ve tükürdüler..
Tam yüzümde,Game and Buck,ikiside penise dil attılar,
Şimdi onları duyduğunda bu kulağa diğer boklar gibi gelebilir
Çünkü ben artık yazmıyorum,Onlar hitler üretemiyorlar,
Mükemmellikten çok uzağım,öğrendiğim çok ders var
Eğer para tüm kötülüklerin anası ise bunu duymuştum..
Ne yapmam gerekirse onu yapıyorum
Ben bir yazarım,ben bir dövüşçüyüm,ben girişimci bir iş adamıyım
Yeni çaylak manevralarımı izle..Bu senin için ne ?
Bu parça içki katarak yaptığım..Bu basitten daha iyi
Bu benim Recovery'im,benim geri dönüşüm...

Şöhretin ona getirdiği değişimden bahsetmiş 50 Cent.Ve arkadaşlarına da laf atmaktan geri kalmamış(Game and Buck) Ve artık kendisinin yardım etmediği için onların bir işe yaramadıklarını dile getiriyor.
Ve burada aklımızda kalan bir başka şey ise öğrendiğim çok ders var diyor.Burada İlluminati yüzünden yaşadıklarını düşünebilirmiyiz.Evet kesinlikle.  Bu benim Recovery'im,benim geri dönüşüm...  Eminem’in geri dönüşünü son albümüyle tanımlamış.Kendisinkini de bu şarkıyla.


Ve şimdi de Eminem geliyor.

Sen dedikodunu yapıp kendi kadehinden yudumlarken,
Ben boktan barakalarda oturup bıçağımı biliyordum..
Birkaç intikam şerbeti yudumlanıyor..
Tat alma duyularım bu Spaghettiyi püskürtmeye hazır,
Ya da bu Spaghettiyi-bile mi demeliydim ?
Sanırım sen siktiğimin köftelerini unutmaya devam ediyorsun..
Bitirdiğimi düşündü,orospu çocuğu bu sadece başlangıç.
Tekrar başının etini yiyor,tam bir pezevenk
Siktir..Kimi rencide ediyor ?
Senin vokal kortunda bağıracak ve onlara sahip olacak,
Fahişeler beni prize taktı siktiğimin duvarı 3000 volt elektrik ile..
Şimdi diğerlerini al ve onları çöpe at sonra da şunun tüylerini yol
Orospu çocuklarının her biri senin göz çukurlarının içinde
Çünkü sonunda onları görebildiğini düşünmüştüm lanet olası
Bu sana sesini ayarlamayı öğretecek senin saksoların benim için bir seçenek..
Kanımı koydum, terim ve gözyaşlarım bu bokun içinde
Sikiyim sakinleşiyorum, sonunda tekrar bana bahis oynadığın için pişman olacaksın
Her dakika yakalanacakmışım gibi hissettirir,
Evet, yine oluyor
Aynı olan lanet herkesin hakkında düşündüğüm bu fahişe kadar oldukları, ama 50 !
Çünkü bütün bildiğim bu, bu gitmemin neden çok zor olduğunun sebebi
Tanrı 'nın üstüne yemin ederim ki herkesin bildiğinden daha fazla kalbimi ve ruhumu bunun içine koydum
Ben sıkıştım, bu yüzden bütün yaptığım rap, ama her zaman rap yapınca daha fazla sıkıştım
Ve kendi rap doğrum bu hayalin içinde, oh oh, sanırım bu hayal sarılınacak şey
Bu bir kısır döngü gibi, hayatım krizde
Tanrım, ben yapmışım gibi bu bokun çıkageleceğini nasıl bilebilirdim ki?
Tekrar psikopat oluyormuşum gibi hissettiriyor,
Ve sadece çılgına dönebilirdim,Lanet olsun !!!
Neredeyse Recovery albümünü hiç yapmamış olmayı diliyorum,çocuklar
Çünkü bu çemberin içinde koşturuyorum yanımda...


Eminem şöyle bir ifade kellanmış.Bitirdiğimi düşündü o.ç. bu sadece başlangıç.Burada kesinlikle İlluminatiye söyleniyor.Aslında her şey yeni başlıyor.Ve  baş kaldırışına devam edeceğini belirtiyor.
Size bir önce ki yazımda bahsettiğim bir ifadeyi görüyorum. 3000 volt elektrik.Burada işkenceye maruz kaldığını söyleyebilirmiyiz.Belki de .Kim bilir.
Kanımı koydum, terim ve gözyaşlarım bu b*kun içinde.Kanımı koydum derken hemen anlaşma gelmesin aklınıza.Baş kaldırıştan bahsediyor olabilir.Gözyaşları ve terimi koydum diyor.Emek harcadığını belirtiyor.

Her dakika yakalanacakmışım gibi hissettirir.Sürekli tedirgin.Zaten hiçbir zaman rahat bırakmıyorlar en büyük örnek Lady Gaga ve ödül töreni.

Tanrı 'nın üstüne yemin ederim ki herkesin bildiğinden daha fazla kalbimi ve ruhumu bunun içine koydum.Tekrar tekrar emeğini gösteriyor.
Tekrar psikopat oluyormuşum gibi hissettiriyor,
Ve sadece çılgına dönebilirdim,Lanet olsun !!!
Neredeyse Recovery albümünü hiç yapmamış olmayı diliyorum,çocuklar
Çünkü bu çemberin içinde koşturuyorum yanımda...
 Bu dizeler için yorumu size bırakıyorum.
Adam Levine (Nakarat) :
Benim hayatım,Benim hayatım
Kaçıp gitmek istememi sağlıyor,
Ama gidebileceğim hiç bir yer yok,hiçbir yer..
Çok fazla karışıklık var,Bu sanki bir ilüzyon gibi
Sanki bir film gibi gidecek yerim yok.
Kaçıp saklanacağım hiç biryer yok..
Farketmez ne kadar zor olsada deniyorum..

50 Cent
Çocukluğumdan beri bu kadar sikik şaşkınlık yaşamadım
40 milyon civarında kaset sattım, insanlar ne yaptığımı unuttu.
Belki bu benim için, belki
Bekli sözde çılgına dönmem gerekirdi
Belki bunu sabahın üçünde Shady gibi yaparım
Psikopat katil, Michael Myers (katil karakteri),
Ateşliyim çakmak gibi,
Tryna aynı klasik söyler, kıçına tekmeyi yedi
.Şerefsiz adam, başını bir plastiğin içine sar
Amcık,tabutunu seç, kurtçuklarla kir şekerlemesi
Bu trajik, bu üzücü bu
Asla bitmeyecek, şimdi biz tekrar bir numarayız
Yüzündeki o asık ifade ile ve kalbin nefretle dolu
Kabul et, Saygı göster
Bu, Tanrı 'nın akciğerlerdeki hava gibi bana verdiği bir hediyeve bununla beraber bütün kahrolası şeyler..

40 milyon civarında kaset sattım, insanlar ne yaptığımı unuttu.Sitem ediyor.Onun bu kadar çabuk unutulmasına.İnsanların İlluminatinin oyununa bu kadar çabuk gelmesine.

Ve sonra karakterlerden bahsetmiş.İlluminatinin onlara verdikleri karakterlerden. Shady , Michael Myers (katil karakteri),
Asla bitmeyecek, şimdi biz tekrar bir numarayız
Yüzündeki o asık ifade ile ve kalbin nefretle dolu
Kabul et, Saygı göster
Başkaldırış asla bitmeyecek diyor.Bunu kabul et saygı göster.Onlar asla susmayacaklar.
Arkadaşlar şarkı sözleriyle nasıl beynimize sübliminal mesajlar yolluyorlarsa , Eminem 50 Cent gibi isimlerde onların gerçek yüzünü şarkı sözleriyle gösteriyor..Unutmayın ki İlluminati demek Üçgen ve Göz demek değil.

Teşekkürler.

11 yorum:

  1. Selena gomez naturally klıbını ınceleyıp paylasır mısınız? Sımdıden tesekurler ayrıca cok ıyı yazıyosun xx

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar çok klip var ki hepsini sıraya koymalıyım.Ama inceleyeceğim.İlginç bir klip gibi.

      Sil
  2. Tesekkurler xo

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler iyi bir tespit yapmışsın devamını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Bu yazınız sayesinde birçok soruma cevap buldum. Harika, çok teşekkür ederim :)

    Bu arada Fifty Cent is MY LIFE

    YanıtlaSil
  5. Eğer faydası olmuşsa ne mutlu.Zaten bir şeyleri fark ettirmek adına yazıyorum.Elimden geldiğince..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yanlız ben o klibi izlediğimde bişi fark ettim sen onu kaçırmışsın kaçtıkları ışık sana bişi ifade etmiyor mu lucifer!!!!!!!! ayrıca benim de senin gibi böyle araştırmalarım var. bazı şeyleri eksik anlatmışsın ama harika yazmışsın.2-3 yıldır böyle şeyleri araştırıyorum ve ailemi bilgilendiriyorum. ne kadar derin bir konu. araştıra araştıra illuminati hakkında daha çok şey öğreniyorum. bide şu var tokilerde anneannemler oturuyor ve çatıları hac şeklinde.babama deyince paranoyak olma diyor zaten illüminatinin amacı bu her şeyde her yerde var ve kendilerini farkettirmiyorlar biz fark edince de paranoyak bu kız diyorlar. neyse beni face den ekleyabilirsin edaalı. şahsen daha 12 yaşındayım ama çok şey biliyorum beraber bir sayfa açarız facede adım şevra buzludağ :)ve ben kızım.

      Sil
  6. ışık konusunda haklısın Facebook sayfamızda onunla ilgili paylaşımlar yaptık.Burada sözlerini analiz yaptım sadece.Çatı konusuna gelince söyleyecek bir şeyim yok.Facebook sayfamızdan bana ulaşabilirsin mesaj atarak.

    YanıtlaSil
  7. Eminem daha öncede ışıktan kaçtığını gösteren resimleri ve klipleri vardır. İllumunati aydınlanmak demek. Belkide o yüzdendir.

    http://i4.ytimg.com/vi/7-U2zSETzXY/hqdefault.jpg

    YanıtlaSil
  8. dostlar gözlerimizi hep açık tutalım şimi düny çok zorlu çok çok karmaşık biz pes etmeyenler mücadele edenler olalım her konuda daima !

    YanıtlaSil
  9. Analizlerin yetersiz edacım ayrıntılari atlıyorsun eminem illumunatiden çıktığı için düşmedi çıkmaya çalıştığı için düstü çünki illumunatiye giren kimse çikamaz

    YanıtlaSil

Sana Yakıştığı Şekilde Yorum Yap !